Konsultacje społeczne dotyczące ograniczenia nocnej sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Gminy Miasto Pruszków

Ikonka zegara Konsultacje trwają
od 08.12.2025 do 29.12.2025

Przedmiot konsultacji

Przedmiotem przeprowadzenia konsultacji jest zapoznanie się z opinią społeczną w zakresie wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w punktach sprzedaży detalicznej (z wyłączeniem lokali gastronomicznych) w jednym z zaproponowanych przedziałów godzinowych.

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Miasta Pruszkowa

Kto może wziąć udział?

Mieszkańcy Gminy Miasto Pruszków

Forma konsultacji

Konsultacje będą przeprowadzone w formie:
1. ankiety elektronicznej, która będzie możliwa do wypełnienia na platformie konsultacji społecznych
2. debaty publicznej, której termin podany jest w zakładce "spotkania"

Opis konsultacji

Konsultacje społeczne mają na względzie zapewnienie mieszkańcom czynnego i bezpośredniego uczestnictwa w procesie podejmowania decyzji mających wpływ na sposób i jakość życia w Mieście Pruszkowie. Wprowadzenie ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa publicznego, a tym samym do ograniczenia zakłócania porządku publicznego oraz negatywnych zjawisk społecznych związanych z nadmiernym spożywaniem alkoholu. Regulacja ta ma również na celu zmniejszenie liczby incydentów związanych z nadużywaniem alkoholu oraz poprawę jakości życia mieszkańców. Z uwagi na wpływ tego rodzaju regulacji na różne grupy interesariuszy - w tym mieszkańców, przedsiębiorców prowadzących sprzedaż alkoholu, służby porządkowe oraz lokalne instytucje - niezbędne jest poznanie opinii wszystkich stron. Konsultacje społeczne umożliwią wypracowanie rozwiązań najlepiej dopasowanych do lokalnych potrzeb oraz zapewnią transparentność procesu decyzyjnego.

Załączniki

Ikonka zegara

Konsultacje trwają
od 08.12.2025 do 29.12.2025


Planowane spotkania w ramach konsultacji

Ikonka zegara 8 stycznia 2026 od godz. 17:30

Debata publiczną/wysłuchanie publiczne z udziałem przedstawicieli różnych środowisk

Zapraszamy do wzięcia udziału w debacie publicznej/wysłuchaniu publicznym z udziałem przedstawicieli środowisk terapeutycznych (SOCJUS, Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Kuratorów Sądowych), przedstawicieli przedsiębiorców, przedstawicieli służb mundurowych (Straż Miejska, Policja) oraz Członków Komisji Prawa, Administracji, Bezpieczeństwa i Polityki Społecznej oraz władz samorządowych.

Miejsce:

Urząd Miasta Pruszkowa. Sala konferencyjna. ul. Armii Krajowej 46, 05-800 Pruszków

Podsumowanie:

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miasta Pruszkowa
Realizując obowiązek informacyjny, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Pruszkowa, 05-800 Pruszków,
ul. J.I. Kraszewskiego 14/16 tel. (22) 735-88-88 e-mail: prezydent@miasto.pruszkow.pl
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych drogą elektroniczną e-mail: iod@miasto.pruszkow.pl, telefonicznie
22 735 88 87 lub pisemnie na adres urzędu.
3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w związku z art. 5 a. oraz art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, tj. w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych.
4. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane:
a. organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, chyba że wynika to z odrębnych przepisów prawa, nie będą profilowane i nie będą służyły zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
6. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z wymogami przepisów archiwalnych, przez okres wskazany
w Rzeczowym Wykazie Akt (Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z dn. 14 lipca 1983r. ze zm.).
7. Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
1) Dostępu do swoich danych osobowych - art.15 Rozporządzenia.
2) Sprostowania danych osobowych –art. 16 Rozporządzenia.
3) Żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
4) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
Ikonka zegara

Konsultacje trwają
od 08.12.2025
do 29.12.2025


Miej wpływ na miejsce, w którym mieszkasz!
Nie zwlekaj - podziel się opinią!

Przejdź do ankiety

Pomóż w promocji
konsultacji!

Pobierz plakat


Ikonka

Nie przegap spotkania
w ramach konsultacji.

Najbliższe spotkanie:
8 stycznia 2026
od godz. 17:30


Podziel się
Przejdź do ankiety